Creëer de optimale online klantbeleving

Een goede klantbeleving zorgt voor tevreden, terugkerende klanten. Wij creëren optimale online klantbelevingen. Voor ons is dit hoe effectieve online marketing in elkaar hoort te zitten. Geen growth hacks of snelle oplossingen, maar bezig zijn met de vraag; hoe verzorgen we als organisatie continu de beste online service aan onze klanten – hoe bieden we onze klanten de optimale klantbeleving?

Onze methode voor het creëren van online klantbelevingen is geschikt voor adviseurs, zakelijke dienstverleners, en advocatenkantoren. Vooral is het van belang dat jouw organisatie klantbelevingen centraal wil stellen, en hiervoor verschillende online marketing middelen wil inzetten. Hierbij gaat het niet om maar op zo veel mogelijk kanalen zichtbaar te zijn, maar juist om het zo specifiek mogelijk ondersteunen van (potentiele) klanten tijdens hun klantenreis.

Klantbeleving, wat houdt dat in?

Wanneer had jij voor de laatste keer een ècht goede ervaring met een organisatie? Wat maakte deze ervaring zo goed? Misschien werd je fijn geholpen via de service chat op een website, of paste de informatie op een website precies bij waar je naar op zoek was. Wat het ook was, het zorgde er waarschijnlijk voor dat jij juist dat product, of die service, aanschafte. Zeker als jij dit soort ervaringen continu bewust, of onbewust, had met dezelfde organisatie. 

De klantbeleving zien wij als de opsomming van alle ervaringen die een klant met jouw organisatie heeft. Wil je de klantbeleving optimaliseren? Dan zal je er voor moeten zorgen dat klanten continu fijne ervaringen opdoen met jouw organisatie, vanaf het moment dat je op hun pad terecht komt, tot ver nadat zij een aankoop bij je hebben gedaan. 

Zo creëren wij optimale online klantbelevingen

Klantbeleving Check

Analyse van de huidige situatie. Hier zoomen we in op de klantenreis en belevingen van jouw klanten. Ook voeren we een online marketing analyse uit met bijbehorend doelgroepenonderzoek.

Planning

Hier maken we concreet hoe inzichten van de Klantbeleving Check omgezet worden naar het verbeteren van klantbelevingen. Zo wordt een contentplan opgezet met bijbehorende tijdlijn, plannen we welke kanalen worden ingezet, en beschrijven we met welke KPI's de effectiviteit van de inspanningen gemeten wordt.

Uitvoering

In deze fase wordt het plan uitgevoerd. Hier wordt de klantbeleving continu geoptimaliseerd, voeren we het contentplan uit, en doen we onderzoek naar de klanttevredenheid en klantbelevingen.

Evaluatie

Aan het einde van de uitvoering van het plan worden de gemaakte stappen geëvalueerd. Natuurlijk zouden wij geen klantbeleving specialisten zijn als we niet even reflecteren op de samenwerking met jouw organisatie. Daarna zetten wij weer nieuwe plannen op!

Klantbeleving optimaliseren T1Marketing

Wil je een afspraak inplannen? Of wil je meer weten over klantbelevingen?
Let us know!

+31651146824

 

Maandag t/m vrijdag 9.00 – 20.00 bereikbaar

 

Adres Bleijenburg 16A, 2511VD, Den Haag

Email pluimers@t1marketing.nl