Mythes over sociale-mediamarketing: Wat je in 2023 niet meer moet geloven

social media marketing uitbesteden

Eén ding is zeker, sociale media blijven en dat geldt ook voor social-mediamarketing. Natuurlijk heeft zelfs de meest ervaren Online Marketeer een aantal social-media overtuigingen die aan een update toe zijn. Daarom hebben we een aantal mythes over Social Media Marketing verzameld die in 2024 zouden moeten verdwijnen. Ben je klaar om een aantal mythes te ontkrachten? 

  • We moeten alles testen! Natuurlijk, A/B-testen heeft zijn plaats, maar het is niet alles. Sterker nog, vaak zal je geen relevante verschillen ontdekken tussen varianten, simpelweg omdat je onvoldoende data hebt verzameld. De combinatie gezond verstand met data-inzichten blijft wat ons betreft leading!
  • LinkedIn Ad Copy Must Be Short: Wees niet verlegen met de woorden die je gebruikt in je LinkedIn advertenties. Meer informatie kan meer betrokkenheid betekenen, vooral als mensen je merk beter moeten leren kennen. Vaak geldt, less is more, maar niet op ieder platform!
  • Gated Content is noodzakelijk voor Leads: Fair enough, wij gebruiken gated content nog vaak genoeg voor het verzamelen van leads. Maar onder het mom van ‘kennisdelen’ is het geen verkeerd idee om het je bezoekers mogelijk te maken om content direct te kunnen downloaden. Ze zullen het zeer waarderen! En wees eens eerlijk, in hoeverre gebruik je die gegevens van whitepaper downloads nu eigenlijk? Alleen voor die simpele Mailchimp funnel? 
  • Volgers moeten een funnel volgen: De traditionele funnel om bezoekers van bewustwording naar aankoop te leiden is niet altijd even effectief en meetbaar. Sommige funnels duren dagen, anderen maanden. 
  • Berichten hebben altijd een CTA en URL nodig: Soms zijn de beste posts degene die niets vereisen. Niet elke post op sociale media vereist een oproep tot actie of een URL. Soms kan inhoud waarmee je iemand helpt of vermaakt zonder iets te vragen meer impact hebben.
  • Advertenties moeten onmiddellijk converteren: De verwachting dat advertenties binnen korte tijd conversies en inkomsten zullen laten zien is onrealistisch, vooral in B2B, waar verkoopcycli langer zijn.

De belangrijke conclusie is dat het overstijgen van deze achterhaalde aannames marketeers kan helpen effectievere en zinvollere social media-strategieën te creëren. Met dit in gedachten is het, met het oog op de toekomst van sociale-mediamarketing, alsof we een geheel nieuwe wereld van mogelijkheden binnenstappen. Het gaat niet alleen om het veranderen van ons gameplan; het gaat om een totale transformatie van de manier waarop we online contact maken met mensen. We hebben het over een toekomst waarin het niet alleen gaat om hoeveel klikken of verkopen we krijgen. Het is veel groter dan dat.

Het is een spannende tijd voor social media marketing. Social Media ontvangt terechte kritiek vanwege misleiding, fake-news en manipulatie. Het is o.a. aan moderne marketeers om de online ervaring van klanten op social media te verbeteren. Met passende, behulpzame content, tijdens de hele klantreis. Naar onze mening kan social media een prachtig middel zijn voor zowel bezoekers als organisaties, maar dan moet het wel op een goede manier worden ingezet.

Goed, dan is hier toch de CTA. Wil je aan de slag met Social Media Marketing, maar dan wel op een duurzame en zinvolle manier. Word je platgebombardeerd door CTR’s, CPM’s, CPC’s etc, maar wil je nu eens echt weten wat het nut is van social media campagnes? Neem dan contact met ons op. Wij bespreken graag met je hoe je Social Media Marketing op een juiste manier inzet, zodat het je ondersteunt in het overbrengen van de waarde van jouw merk. 

social media marketing uitbesteden

Aan de slag met Google Ads

Aan de slag met Google Ads! Google Ads is hét online advertentieplatform om je producten en/ of diensten te verkopen. Google heeft zo’n groot netwerk

Nu Lezen