Aanpak
Hoe gaan we te werk?
Klantreis optimalisatie
De klantreis is de ‘reis’ die een klant doormaakt vanaf het moment dat hij of zij voor het eerst kennis neemt van jouw organisatie, tot ver nadat een aankoop heeft plaatsgevonden. Hierbij loopt een klant normaal gesproken een aantal fases door voordat een aankoop wordt gedaan. Wanneer een aankoop eenmaal is voltooid kan het zomaar zo zijn dat het een lange periode duurt voordat de klant weer bij jouw organisatie terugkomt. Als de klant al terugkomt…
Door de verschillende fases die een klant doorloopt visueel weer te geven krijg je inzicht in de contactmomenten die klanten met jouw organisatie hebben. Wanneer je ook nog eens met klanten in gesprek gaat om te achterhalen hoe zij deze contactmomenten ervaren en dit voor verschillende doelgroepen doet, ben je een heel eind op weg om deze reis te optimaliseren. Dit is waar het tijdens onze Klantreis Check om draait.

Wij creëren optimale klantreizen
Wij creëren optimale klantreizen. De optimale klantreis is waar online marketing samenkomt met sales en support. Geen growth hacks of snelle oplossingen. Wel bezig zijn met de vraag; hoe verzorgen we als organisatie continu de beste service aan onze klanten – hoe bieden we onze klanten de beste service, tijdens de hele klantreis?
Onze methode voor het creëren van klantreizen is geschikt voor B2B, adviseurs, zakelijke dienstverleners en advocatenkantoren. Vooral is het van belang dat jouw organisatie met klanten in gesprek wil gaan. Gesprekken met klanten staan altijd centraal bij onze aanpak. Verder is het belangrijk dat je verschillende marketingmiddelen wil inzetten en combineren. Zo ben je, vanaf het moment dat een potentiële klant kennis van je neemt, tot ver nadat een aankoop heeft plaatsgevonden, continu top-of-mind bij klanten. Het gaat hierbij niet om op zo veel mogelijk kanalen zichtbaar zijn, maar juist om het zo specifiek mogelijk ondersteunen van klanten tijdens de klantreis.
Zo creëren wij optimale klantreizen

Klantreis check
- Mappen van de klantreis
- Buyer persona's opzetten
- Onderzoek naar klantbeleving
- Online Marketing Analyse

Planning
- Welke kanalen worden ingezet?
- Welke marketinginspanningen voeren we uit?
- KPI's en doelstellingen

Klantreis evaluatie
- Evaluatie van gemaakte stappen
- Reflectie van de samenwerking
- Plannen van nieuwe klantreis check

Uitvoering
- Uitvoeren van het plan
- Onderzoek naar klantbeleving en tevredenheid
- Analyse van resultaten