Mijn klantreis bij IMU (Internet Marketing unie)

Ben jij bekend met IMU? Misschien laten de namen Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren eerder een belletje rinkelen bij ondernemers en marketingspecialisten. IMU staat voor Internet Marketing Unie en is een van de grootste online marketingkantoren van Nederland.

Wellicht worden ze door sommigen als ietwat pusherig ervaren
(het zijn geniepige marketeers kan ik je vertellen). De boeken die ze verkopen staan vol slimme verkooptrucs en advertenties van eigen producten. Na het downloaden van een E-Book ontkom je de eerstvolgende weken ook niet aan de standaard e-mailfunnel. IMU weet als geen ander hoe je klantreizen en funnels opzet, zo veel is mij wel duidelijk. Ook al klinkt het bovenstaande nog niet veelbelovend..

Klantreis bij IMU

Afijn, alsnog ben ik fan! Fan als online marketeer en ondernemer, omdat ik al jaren veel aan de door IMU gedeelde kennis heb. Ook ben ik fan omdat ik enthousiast word van klantreizen. En mij hebben ze al jaren goed te pakken. Uit de klantreis van IMU ontsnap ik niet snel meer. Vanuit mijn interesse voor klantreizen ben ik eens in mijn eigen ‘reis’ met de IMU gedoken. Hoe ben ik fan geworden? En wat staat mij de komende tijd te wachten van IMU?

Eerste kennismaking met IMU

Mijn klantreis met IMU begon toen ik jaren geleden voor het eerst geïnteresseerd raakte in psychologie en marketing. In mijn online zoektochten naar informatie over Online Marketing, Google Ads en SEO stond IMU steevast op de eerste pagina in de zoekresultaten. Die groep zal vast weten waar ze het over hebben, dacht ik. Na zo’n tien blogs en twee E-books te hebben gelezen, ebde mijn interesse weer even weg.

Nog meer IMU! Podcasts

Maanden later stuitte ik op een podcast van Albert Sonnevelt en Tonny Loorbach; ‘De Psychologie van Succes’. In deze podcast geven Albert en Tonny wekelijks antwoord op vragen die zijn ingestuurd door luisteraars. Onderwerpen als persoonlijke ontwikkeling, ondernemerschap, werkgeluk, uitstelgedrag, groei, komen in de podcast voorbij. Wie een paar van deze podcasts heeft geluisterd zal er niet aan zijn ontkomen. Oprichter en mede-eigenaar van IMU is: Tonny Loorbach. Kort daarop zette ik de Marketingpraat podcast van IMU in mijn afspeellijst.

De klassieke instapper

Tot dan toe heb ik nog geen aankoop gedaan bij IMU. Wel weet ik als beginnend marketeer dat ik bij IMU kennis kan opdoen over marketing. Cursussen, blogs, video’s, E-books, noem maar op. Ze vertellen je van alles over Customer Journey’s en digital funnels, waar ze mij dus in vast hebben zitten! Uiteindelijk kon het dan ook niet uitblijven. Voor € 15,- schafte ik het boek ‘de Online Marketing Tornado’ aan. Het eerste kleine beetje omzet hebben ze in the pocket. Maar dit is de instapper, wist ik zelf ook. Aan iedereen bij IMU, ik ben benieuwd wat mij tijdens mijn reis verder te wachten staan 😉 

 

 

 

Tim Pluimers

Tim Pluimers

In 2019 startte ik met T1Marketing. Ik ben geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met de psychologische en gedragsmatige aspecten van marketing. En natuurlijk in klantreizen! Hier schrijf ik dan ook graag en regelmatig over.