Klantreis optimalisatie

De klantreis is de ‘reis’ die een klant doormaakt vanaf het moment dat hij of zij voor het eerst kennis neemt van jouw organisatie, tot ver nadat een aankoop heeft plaatsgevonden. Hierbij loopt een klant normaal gesproken een aantal fases door voordat een aankoop wordt gedaan. Wanneer een aankoop eenmaal is voltooid kan het zomaar zo zijn dat het een lange periode duurt voordat de klant weer bij jouw organisatie terugkomt. Als de klant al terugkomt… 

Door de verschillende fases die een klant doorloopt visueel weer te geven krijg je inzicht in de contactmomenten die klanten met jouw organisatie hebben. Wanneer je ook nog eens met klanten in gesprek gaat om te achterhalen hoe zij deze contactmomenten ervaren en dit voor verschillende doelgroepen doet, ben je een heel eind op weg om deze reis te optimaliseren. Dit is waar het tijdens onze Klantreis Check om draait.

Creëer de optimale klantreis

Wij creëren optimale klantreizen. De optimale klantreis is waar online marketing samenkomt met sales en support. Geen growth hacks of snelle oplossingen. Wel bezig zijn met de vraag; hoe verzorgen we als organisatie continu de beste service aan onze klanten – hoe bieden we onze klanten de beste service, tijdens de hele klantreis?

Onze methode voor het creëren van klantreizen is geschikt voor B2B, adviseurs, zakelijke dienstverleners en advocatenkantoren. Vooral is het van belang dat jouw organisatie met klanten in gesprek wil gaan. Gesprekken met klanten staan altijd centraal bij onze aanpak. Verder is het belangrijk dat je verschillende marketingmiddelen wil inzetten en combineren. Zo ben je, vanaf het moment dat een potentiële klant kennis van je neemt, tot ver nadat een aankoop heeft plaatsgevonden, continu top-of-mind bij klanten. Het gaat hierbij niet om op zo veel mogelijk kanalen zichtbaar zijn, maar juist om het zo specifiek mogelijk ondersteunen van klanten tijdens de klantreis.

Zo creëren wij optimale klantreizen

Klantreis Check

Met de Klantreis Check analyseren we de huidige situatie. Door in gesprek te gaan met jouw klanten zoomen we in op klantbelevingen en mappen we de klantreis. Ook voeren we een online marketing analyse uit en creëren we meerdere buyer-persona’s die jouw verschillende doelgroepen omschrijven.

Planning

Hier maken we concreet hoe inzichten van de Klantreis Check gebruikt worden voor het optimaliseren van de klantreis. Zo wordt een contentplan opgezet met bijbehorende tijdlijn, plannen we welke kanalen worden ingezet en beschrijven we met welke KPI's de effectiviteit van de inspanningen gemeten wordt.

Uitvoering

In deze fase wordt het plan uitgevoerd. Hier wordt de klantreis continu geoptimaliseerd, voeren we het contentplan uit en doen we onderzoek naar de klanttevredenheid en klantbelevingen.

Evaluatie

Aan het einde van de uitvoering van het plan worden de gemaakte stappen geëvalueerd. Natuurlijk zouden wij geen klantreis specialisten zijn als we niet even reflecteren op de samenwerking met jouw organisatie. Daarna zetten wij weer nieuwe plannen op!

Klantbeleving optimaliseren T1Marketing

Wil je een afspraak inplannen? Of wil je meer weten over klantreizen?
Let us know!

+31651146824

 

Maandag t/m vrijdag 9.00 – 20.00 bereikbaar

 

Adres Binckhorstlaan 123
2516 BA, Den Haag

Email pluimers@t1marketing.nl